تفاوت بین جلسه و کنفرانس چیست؟

تفاوت بین جلسه و کنفرانس

جلسه و کنفرانس رویدادهای بسیار مشابهی هستند. هر دو، رویدادی هستند که در آن افراد برای بحث در مورد موضوعی خاص با هم ملاقات می‌کنند. هیچ قانون مشخصی در مورد اینکه تفاوت بین جلسه و کنفرانس چیست، وجود ندارد اما تفاوت اصلی بین این دو به طور معمول در تعداد افرادی است که در آن شرکت می‌کنند.

کنفرانس‌ها معمولاً رسمی‌تر هستند در حالی که جلسات می‌توانند غیر رسمی باشند. هنگام برنامه ریزی یک جلسه یا کنفرانس، برای استفاده بهینه از این رویداد، باید آن را در محلی که برای برگزاری چنین رویدادی تجهیز شده، تشکیل بدهید. چرا؟ در ادامه دلایلی برای تفاوت بین تجهیزات مورد نیاز جلسات و کنفرانس‌ها ذکر شده است.

بهترین اتاق جلسه برای کسب و کار شما

برای تشکیل یک جلسه، اولین انتخاب شما ممکن است برگزاری آن در محل کارتان باشد. ممکن است فکر کنید که برگزاری یک جلسه در محل کار تان بسیار راحت است. اما تعجب می‌کنید اگر به شما بگوییم که برگزاری جلسه در جایی جدید خارج از محل کارتان چقدر مفید است.

تصور کنید که با برخی از همکاران خود جلسه ای ترتیب می‌دهید. هدف شما این است که یک جهت خلاقانه و جدید برای نزدیک شدن به یک پروژه، و اندیشیدن درباره یک مسیر خلاقانه برای پیشبرد یک پروژه برگزار کنید. این دو هدف تنها در صورتی قابل دستیابی هستند که کل گروه بتواند خلاق باشد.

یک اتاق جلسه متمایز و مجهز می‌تواند الهام بخش ایده پردازی‌های مختلفی باشد به ویژه برگزاری جلسه در محلی منحصر به فرد و هیجان انگیز به شما این امکان را می‌دهد که راه حلی را پیدا کنید که احتمالاً به آن فکر نکرده‌اید.

به عنوا مثال، طیف گسترده‌ای از اتاق‌های جلسه منحصر به فرد در فضاهای باز وجود دارد که شامل تجهیزات مناسبی است و در عین حال هنگام کار می‌توانید منظره‌ای الهام بخش داشته باشید.

بزرگترین تفاوت بین انتخاب اتاق کنفرانس و اتاق جلسه تعداد افراد شرکت کننده است. اگر تعداد زیادی از افراد در جلسه شرکت نمی‌کنند، آیا انتخاب اتاق جلسات خارج از محل کارتان منطقی است؟ اگر قیمت آن، مقرون به صرفه و منصفانه است، این انتخاب کاملا مناسب و هوشمندانه است.

شرکت‌های مختلفی وجود دارند که اتاق‌های جلسات بی نظیری را به شرکت‌های بزرگ و مشاغل کوچک اجاره می‌دهند بنابراین، شما طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای انتخاب دارید.

انتخاب مکان مناسب برای برگزاری کنفرانس

یک کنفرانس در مقیاسی بزرگتر از یک جلسه خواهد بود و این ممکن است به این معنی باشد که برگزاری آن در محل کار منطقی نیست. ممکن است فضای کافی یا تجهیزات مناسب نداشته باشید. اگر چنین است، باید به دنبال مکان و امکانات مناسب برای برگزاری کنفرانس باشید که به شما کمک می‌کند حداکثر استفاده را از کنفرانس خود ببرید.

با توجه به اینکه جلسه کمتر از کنفرانس، رسمی است، مهم است که کنفرانس رسمی‌تر باشد. این به این دلیل است که یک کنفرانس در مقیاس بزرگتر و از قبل برنامه ریزی شده است تا حداکثر تعداد افراد بتوانند در آن شرکت کنند. دلیل این امر معمولاً این است که یک کنفرانس پیرامون یک موضوع خاص برگزار می‌شود.

تفاوتی ندارد در کنفرانس به چه موضوعی می‌پردازید در هر صورت انتخاب تجهیزات مناسب بسیار مهم است. امکانات و تجهیزات مناسب کنفرانس مانند Wi-Fi و پذیرایی و همچنین پارکینگ در محل به شرکت کنندگان شما امکان می‌دهد از تجربه خود حداکثر استفاده را ببرند و البته شما باید به تجهیزات تخصصی مناسب برای برگزاری کنفرانس تان نیز فکر کنید.

اینها تنها برخی از نکاتی است که برای انتخاب اتاق کنفرانس مناسب باید در نظر بگیرید. شما می‌خواهید بهترین امکانات ممکمن را در اتاق کنفرانس خود ارائه دهید. به همین دلیل است که وقتی رویداد خود را سازماندهی می‌کنید، تیم ما با شما همکاری می‌کند تا مطمئن شود که تمام الزامات مورد نیاز جلسه یا کنفرانس شما برآورده شده است.

از شما برای خواندن این مقاله در مورد تفاوت بین جلسات و کنفرانس ها متشکریم. اگر به دنبال تجهیز اتاق جلسات یا کنفرانس خود به تکنولوژی روز هستید، با ما تماس بگیرید یا فرم تماس را در صفحه تماس با ما پر کنید.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.