راهنمای انتخاب دوربین اتاق کنفرانس

دوربین اتاق کنفرانس

انتخاب دوربین اتاق کنفرانس برای اتاق جلسات، کنفرانس و همایش‌ها یکی از مشکلات متداول افرادی است که شروع به تجهیز اتاق کنفرانس کرده‌اند یا قصد بروز رسانی سیستم‌های اتاق جلسه را با تکنولوژی‌های پیشرفته روز دنیا دارند.

برای انتخاب بهترین دوربین کنفرانس، مطمئنا باید نیازها و انتظارات خود را از سیستمی که قرار است در فضای مورد نظر شما نصب شود، مشخص کنید. سپس با توجه به امکانات دوربین های مختلف موجود در بازار، مناسب ترین مدل را بر اساس نیازهای خود انتخاب کنید.

به جز اتاق کنفرانس شما ممکن است برای مراکز مذهبی، مراکز آموزشی، میزگردها، استودیوها و اتاق جلسات به دوربین کنفرانسی نیاز داشته باشید که هر کدام شرایط خاص خود را دارند.

در این راهنما تمام اطلاعاتی که باید پیش از انتخاب یک دوربین اتاق جلسات ایده ال داشته باشید، با شما به اشتراک می گذاریم.

سیستم تصویر برداری دوربین اتاق کنفرانس

اولین فاکتوری که برای خرید دوربین سالن کنفرانس باید به آن دقت کنید نوع سیستم تصویربرداری آن است که به دو دسته کلی دستی و اتوماتیک تقسیم می‌شود.

سیستم تصویربرداری دستی چگونه کار می‌کند؟

دوربین‌های دارای سیستم تصویر برداری دستی نیاز به یک اپراتور دارند تا با استفاده از یک کیبورد، دوربین را حین تصویربرداری تنظیم کند. در این روش جهت دوربین، زوم، کیفیت تصویربرداری و سایر تنظیمات توسط اپراتور انجام می‌شود.

سیستم تصویربرداری اتوماتیک چگونه کار می‌کند؟

دوربین‌های دارای سیستم تصویربرداری اتوماتیک مجهز به موتورایزر هستند که قابلیت چرخش خودکار، تنظیم فاصله لنز و سایر تنظیمات را در آن‌ها ایجاد می‌کنند. در این نوع سیستم تصویربرداری، هر زمان که میکروفن کنفرانس روشن شود، دوربین به طور اتوماتیک به سمت همان میکروفون چرخیده و شروع به فیلم برداری می‌کند.

جدیدترین تکنولوژی یا به اصطلاح نسل جدید دوربین‌های سالن کنفرانس با تصویربرداری اتوماتیک در حال حاضر با تکنولوژی رباتیک وارد بازار شده‌اند که به نام دوربین رباتیک شناخته می‌شوند.

دوربین کنفرانسی FULL HD
دوربین کنفرانسی FULL HD

میدان دید و بزرگنمایی دوربین کنفرانس

مشخصات میدان دید دوربین کنفرانس مورد نیاز شما با توجه به اندازه فضایی که می‌خواهید دوربین را در آن نصب کنید و فاصله دوربین از سخنرانان تعیین می‌شود. اگر اتاق کنفرانس شما بزرگ باشد برای اینکه بتوانید همه افراد حاضر در جلسه را پوشش بدهید نیاز به دوربینی با میدان دید گسترده‌تر و قابلیت زوم با وضوح بیشتر دارید.

میدان دید دوربین کنفرانس چطور تعیین می‌شود؟

میدان دید یا FOV همان پوشش دهی لنز در هر تصویربرداری است که با درجه مشخص می‌شود. به عنوان مثال زاویه دید ۴۵ درجه برای دوربین کنفرانس به این مفهوم است که لنز دوربین می‌تواند با زاویه ۴۵ درجه از هر طرف، فیلم برداری کند. زاویه دوربین‌ها بین ۴۵ تا ۹۰ درجه متغیر است اما معمولا دوربین‌هایی با پوشش دهی ۶۰ درجه، تصویربرداری طبیعی تری دارند.

قابلیت بزرگنمایی یا زوم در دوبین کنفرانس را چطور ارزیابی کنیم؟

قابلیت بزرگنمایی هر دوربین کنفرانسی با یک عدد در کنار علامت × مشخص می‌شود. به عنوان مثال، دوربینی که دارای زوم ×۱۰ باشد می تواند تا ۱۰ برابر بززگنمایی را با تصویری واضح فیلم برداری کند. هرچقدر فضای شما بزرگتر باشد و فاصله دوربین تا سخنران بیشتر باشد، به دوربینی با زوم بیشتر نیاز دارید.

طریقه نصب دوربین سالن کنفرانس

طریقه نصب دوربین از دیگر عوامل مهمی است که باید برای خرید دوربین کنفرانس به آن توجه کنید. دوربین‌ها به دو صورت در اتاق جلسات نصب می‌شوند:

  • دیواری
  • سقفی

نصب بر روی دیوار و کنار نمایشگر ایده ال تر است چون کاملا سخنران را در دید دوربین قرار داده و امکان فیلم برداری به صورت تعاملی با بینندگانی که در هر دو طرف دوربین قرار دارند را فراهم می‌کند.

شرایط فیلم برداری در محیط کم نور

یکی از قابلیت‌های مهمی که حین خرید دوربین کنفرانس باید به آن توجه کنید، امکان فیلم برداری در محیط کم نور است. دوربین‌هایی که دارای چنین قابلیتی هستند می‌توانند در محیط تاریک نیز روی سخنران زوم کردم و تصاویر را با وضوح مناسبی فیلم برداری کنند. برای خرید دوربینی با این ویژگی باید معیار LUX را بررسی کنید.

مشخصات فنی دوربین کنفرانس

مشخصات فنی هر دوربین کنفرانس شامل وضوح، روشنایی و کیفیت تصویربرداری مهمترین فاکتورهایی هستند که باید پیش از انتخاب به آن‌ها توجه کنید. هرچند بالا بودن این مشخصات می‌تواند هزینه بیشتری را به شما تحمیل کند اما اگر به این نکته دقت کنید که خرید دوربین کنفرانس یک سرمایه گذاری بلند مدت است، قطعا متقاعد خواهید شد که دوربینی با مشخصات بهتر، ارزش خرید بالاتری دارد.

وضوح دوربین کنفرانس در فیلم برداری شفاف و روشن که کیفیت بالایی دارد، موثر است. بنابراین، بهتر است با توجه به بودجه خود به دنبال خرید دوربینی باشید که مشخصات فنی بالاتری داشته باشد.

از کجا دوربین کنفرانس تهیه کنم؟

دوربین کنفرانس با برندهای مختلفی در بازار موجود است و تنوع مدل های آن بسیار بالا است به حدی که اگر آشنایی کاملی با مشخصات آن نداشته باشید می‌تواند شما را سردرگم کند. ما در شرکت مهندسی نوآوران تحقیق می‌توانیم به شما در انتخاب و خرید دوربین اتاق کنفرانس کمک کنیم. توصیه می‌کنیم هنگام خرید به وجود کارشناسان فنی، و همچنین خدمات پس از فروش مناسب توجه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه‌های ارتباطی زیر با در تماس باشید:

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس اپ: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.