اهمیت و کاربرد سیستم کنفرانس

کاربرد سیستم کنفرانس

زمانی که در یک سازمان یا شرکت جلسه ی مهمی برگزار می شود، مهمترین دغدغه مسئولین مربوطه اجرایی بدون عیب و نقص کنفرانس یا جلسه مربوطه می باشد.
سیستم های صوتی و تصویری کنفرانس بسته به نوع و کاربردهای آن در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو در این مقاله به مراکز کاربرد سیستم کنفرانس برای برگزاری هر چه بهتر جلسات خواهیم پرداخت.

اهمیت استفاده از سیستم کنفرانس

در موارد مختلفی سیستم های کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله زمان هایی که نیاز به تقویت صدا، ضبط صدا، ضبط تصاویر ویدئویی، آرشیو و مستند سازی جلسات، رای گیری، ترجمه همزمان، تشخیص صدا، انتقال صوت و تصویر و ارائه (پرزنتیشن) سیستم کنفرانس کاربرد داد.

در برگزاری جلسه وضوح، بلندی، یکپارچگی، شفافیت و قابلیت گسترش صدا در سیستم صوتی کنفرانس مورد اهمیت می باشد. یک سیستم کنفرانس کارا صدای سخنرانان و شرکت کنندگان را دریافت کرده، آن را تقویت می کند و به وسیله ی بلندگوهایی که در خلال سیستم تعبیه شده است پخش می کند.

صدای دریافتی در سیستم کنفرانس توانایی پخش در محلی که جلسه در آن ها برگزار می شود، انتقال صدا به محلی دیگر، ضبط جهت آرشیوسازی، اشتراک از راه های مختلف و … می باشد.

یکی دیگر از کاربردهای سیستم کنفرانس، ضبط تصاویر جلسه می باشد. ضبط تصاویر به وسیله دوربین هایی که در سالن کنفرانس موجود می باشد انجام می شود. ضبط تصاویر به صورت اتوماتیک یا دستی انجام می شود. به دوربین های اتوماتیک دوربین های اتوترک نیز گفته می شود که بسته به رزولوشن، زاویه تصویر برداری، میزان زوم تصویر و … دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

کاربرد سیستم کنفرانس

سیستم صوتی کنفرانس با توجه به کاربردهایی که دارد در مراکز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. ساده ترین هدف استفاده زمانی است که به صدای واضح، شفاف و به اندازه کافی بلند در سالن جلسه نیاز می باشد. در این حالت افراد حاضر در جلسه زمانی که دکمه میکروفون رومیزی را فشار دهند، میکروفون فعال شده و روشن می گردد. بعضی از میکروفون های رومیزی دارای LED قرمز یا سبز رنگ می باشند که هنگام فعال شدن میکروفون LED مربوطه روشن می گردد.

یکی دیگر از مراکزی که استفاده از سیستم کنفرانس در آن کاربرد دارد، زمانی است که نیاز به آرشیو و ذخیره سازی صوت و تصویر جلسه نیاز می باشد. در این حالت می توان از سیستم کنفرانسی استفاده کرد که قابلیت ذخیره صوت و تصاویر را داشته یا از تجهیزات جانبی جهت انجام این کار استفاده کرد.

کاربرد سیستم کنفرانس فقط به آرشیو سازی محدود نمی شود، بلکه زمانی که نیاز به رای گیری یا ترجمه همزمان نیز باشد. در مورد رای گیری می توان از سیستم کنفرانسی استفاده کرد که دارای سیستم رای گیری باشد. اما در مورد ترجمه همزمان، به جای استفاده از سیستم صوتی دارای ترجمه همزمان می توان از تجهیزات جانبی که جهت ترجمه به کار می روند استفاده کرد.

در هر صورت سیستم های صوتی و تصویری کنفرانس در مراکز مختلفی به کار می روند. به طور معمول در مورد سیستم صوتی کنفرانس زمانی که تعداد افراد شرکت کننده در جلسه بیشتر از ۱۵ نفر باشند، از سیستم صوتی برای تقویت صدای جلسه استفاده می شود.

در مورد سیستم کنفرانس دارای قابلیت اتوترک در مواردی اتاق جلسات دارای ۴ تا ۵ شرکت کننده به بالا هم مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.