قیمت میکروفون سالن کنفرانس

قیمت میکروفون سالن کنفرانس

میکروفون کنفرانس که به میکروفون رومیزی نیز معروف است، در سالن جلسات استفاده می گردد و وظیفه انتقال صدا به پردازنده مرکزی دارد. قیمت میکروفون سالن کنفرانس بسته به شرکت تولید کننده، تکنولوژی ساخت، قابلیت ها، افزودنی ها (Add-On) دارای طیف گسترده قیمتی می باشد.

تکنولوژی ساخت میکروفن کنفرانس

اساسی ترین وظیفه یک میکروفون تبدیل صوت به سیگنال می باشد. تکنولوژی ساخت متداول برای میکروفون ها به صورت کلی به سه نوع خازنی، داینامیک و ریبونی تقسیم بندی می شوند.
یکی از موارد تعیین کننده قیمت میکروفون سالن کنفرانس تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن می باشد.

قابلیت های میکروفون کنفرانس

قابلیت رای گیری

در برخی از جلسات نیاز به رای گیری وجود دارد. برخی از پردازنده های سیستم های کنفرانس دارای قابلیت رای گیری می باشند. البته شرکت های تولید کننده سیستم کنفرانس ممکن است یک پردازنده را با دو نوع میکروفون دارای رای گیری و عدم رای گیری تولید می کنند.
در صورتی که میکروفون سالن کنفرانس دارای قابلیت رای گیری داشته باشد، دارای قیمت بالاتری خواهد بود.

قابلیت ترجمه همزمان

یکی از قابلیت هایی که سیستم کنفرانس ها می توانند داشته باشند، ترجمه همزمان می باشد. در صورت استفاده از سیستم کنفرانسی که دارای ترجمه همزمان است، می بایست هزینه بیشتری را بابت خرید آن پرداخت کنید.
البته اینکه همزمان قابلیت ترجمه همزمان برای چه تعداد زبان را داشته باشد نیز در تعیین قیمت سیستم کنفرانس مهم است. البته اینکه یک سیستم کنفرانس چه تعداد زبان را به صورت همزمان می تواند ترجمه کند، در قیمت میکروفون سالن کنفرانس تاثیری خواهد داشت.

نوع گردن غازی

طول گردن غازی (Goose Neck) در اندازه های متفاوتی (معمولا از ۲۵ تا ۴۵ سانتی متر) ساخته می شود. معمولا کپسول میکروفون که کار تبدیل صدا به سیگنال الکتریکی را دارد، در بالاترین نقطه گردن غازی نصب می شود.
قیمت گردن غازی بسته به کیفیت ساخت، طول آن، نوع کپسول به کار رفته دارای قیمت های متفاوتی است.

تقسیم بندی میکروفون ها

تقسیم بندی میکروفون ها از لحاظ رابط

همانطور که قبل تر توضیح داده شد، وظیفه میکروفون تبدیل سیگنال صوتی به سیگنال الکتریکی می باشد. پس از تبدیل سیگنال، این سیگنال ها می بایست به پردازنده ی مرکزی یا پاور میکسر منتقل شوند. میکروفون ها از منظر نوع انتقال صدا به سه دسته میکروفون با سیم، میکروفون بی سیم و میکروفون حافظه دار تقسیم بندی می شوند.

تقسیم بندی میکروفون از لحاظ هسته داخلی

وظیفه هسته داخلی در میکروفون ها تبدیل سیگنال صوتی به سیگنال الکتریکی است. میکروفون ها از منظر چگونگی تبدیل سیگنال صوتی به سیگنال الکتریکی به میکروفون های خازنی، داینامیک، ریبون و یو اس بی (USB) تقسیم می شوند.

تقسیم بندی از لحاظ کاربرد

میکروفون ها را در شرایط مختلفی می توان استفاده کرد. میکروفون ها از منظر کارکرد به دسته های میکروفون سخنرانی، میکروفون تریبون، میکروفون یقه ای، میکروفون گردنی، میکروفون رومیزی (کنفرانسی) و … تقسیم بندی می شوند.

آنالوگ یا دیجیتال بودن

میکروفون ها به لحاظ تکنولوژی ساخت به دو دسته ی کلی آنالوگ و دیجیتال تقسیم می شوند. در صورتی که قصد استفاده از دوربین اتوترک (رباتیک) در سالن جلسه را دارید، می بایست از سیستم کنفرانس دیجیتال استفاده کنید. چرا که در سیستم آنالوگ قابلیت منحصر به فرد کردن (مشخص کردن ID) وجود ندارد و در نتیجه در سیستم آنالوگ نمیتوان مشخص کرد که کدام میکروفون روشن و درحال صحبت کردن است. قابلیت دیجیتال بودن سیستم کنفرانس ر روی قیمت میکروفون سالن کنفرانس تاثیر گذار می باشد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.