۴ مرحله در عایق بندی اتاق کنفرانس

عایق بندی اتاق کنفرانس

آکوستیک سالن کنفرانس

شفافیت صدا یکی از الزامات اساسی در هر اتاق کنفرانسی است. آنچه وضوح صدا را تحت الشعاع قرار می دهد، سیگنال های صوتی نامفهوم ناشی از اکوهای ناخواسته ای است که د‌ر اطراف دیوار، سقف و کفپوش های موجود در اتاق رد و بدل می شود. با ورود اکوها، سیگنال های اصلی صوت به دلیل نویزهای پس زمینه ای نامفهوم می شوند که این عامل  ارتباط داخل اتاق کنفرانس را تهدید می کند و برای میزبانی جلسات تجاری، سخنرانی، ارتباطات تلفنی، کنفرانس تلفنی، آموزش کارمندان و روابط با مشتری مناسب نیست.
در حال حاضر ما در مورد چگونگی عایق بندی اتاق کنفرانس را در برابر صوت می دانیم تا مطمئن شویم که با استفاده از بهترین پنل های صوتی پارچه ای، از ایجاد مزاحمت برای اطرافیان در اثر شنیدن صداهای آزار دهنده جلوگیری کنیم.

  • استفاده از پنل های دکوراتیو جذب صدا

پنل های جذب صدا، انعکاس صوت را جذب می کنند. با قرار دادن پنل های دکوراتیو جذب کننده صدا در اطراف محیط اتاق کنفرانس، دیواره آن یا در سقف بازتاب موج صدا گرفته، جذب شده و از محیط اتاق خارج می شود. درنتیجه آنچه باقی می ماند وضوح عالی صدای اصلی، پایین آمدن سطح سر و‌صدای پس زمینه، از بین بردن سیگنال های مبهم و ایجاد یک فضای دوستانه تر و کارآمد در محیط کنفرانس است. نکته اصلی ساخت چنین فضایی، مجهز کردن اتاق به وسایلی با اندازه مناسب است.

قبل از اجرای پروژه، تجزیه و تحلیل آکوستیک سالن کنفرانس، محاسبه قیمت و طراحی حائز اهمیت است.

  • پارچه های عایق صدای سالن کنفرانس

پارچه های عایق صدا، همان پنل های صوتی معماری هستند که بهتر و با کیفیت تر به نظر می رسند و براساس فضای سطح موجود در اتاق کنفرانس، می توان آن ها را به اندازه مناسب و سفارشی شده برش داد. پنل های پارچه ای برای گرفتن پژواک صدا در اتاق و کیفیت عالی صدا استفاده می شوند. گیره هایی همراه با پنل ها حمل می شوند تا بتوانید به راحتی در اطراف محیط اتاق خود آن ها را نصب کنید. پنل های ضخیم برای صدای انسان طراحی شده اند، اگر موسیقی متن در اتاق اجرا شود، می بایست از پنل های ضخیم که حداقل ۲ اینچ ضخامت دارند استفاده شود.

  • شخصی سازی عایق های صوتی

اگر علاقه مند به استفاده از پنل های صوتی برای “نشان‌دادن” لوگوی شرکت، تصویر محصول و گرافیک یا مواردی از این قبیل در اتاق کنفرانس هستید، می توانید از “عایق های تصویری” استفاده کنید. در این روش به جای اینکه پنل ها با رنگ های تیره پوشانده شوند، از گرافیک و تصاویر در پنل ها استفاده می شود. در نتیجه نه تنها کیفیت صوت در اتاق به حد مطلوب می رسد، بلکه نمایش بصری در فضا باعث می شود تا برند شرکت شما ارتقا یابد و خارق العاده به نظر برسید. یکی دیگر از راه های تجهیز اتاق های کنفرانس، “آویزان کردن” پنل های پارچه ای از سقف به عنوان یک ابر صوتی و بدون تغییر دادن دیوارهاست.

چرا صفحات پارچه ای را برای اتاق کنفرانس ترجیح می دهید؟

یکی از محبوب ترین پنل ها، پنل های پارچه ای بوده است که از لحاظ ظاهری بسیار عالی به نظر می رسند، نصب آن ها آسان است، با گذشت زمان خراب نمی شوند و کیفیت عالی صدا را برای اتاق کنفراس به ارمغان می آورند. همچنین انتخابی ایده آل برای کنترل صوت و فراهم کردن محیطی مناسب برای جلسات تجاری می باشند.

چهار مرحله در عایق بندی اتاق کنفرانس :

مرحله یک: اندازه گیری اتاق کنفرانس

اولین مرحله در عایق بندی اتاق کنفرانس ، اندازی گیری طول، عرض و ارتفاع سالن می باشد. می بایست نقشه ی سالن را در این مرحله آماده کنید.

مرحله دو: تجزیه و تحلیل

می بایست در این مرحله تجزیه و تحلیل آکوستیک انجام شود. این کار را می توان با نرم افزارهای موجود و یا مشاوره با متخصصین در این حوزه انجام دهید.

مرحله سه: تایید طرح

پس از طراحی اولیه می بایست این طرح توسط ذی نفعان شرکت شما تایید شود.

مرحله چهار: اجرا

حال نوبت خرید و نصب تجهیزات است. در این مرحله عایق بندی اتاق کنفرانس اجرا می شود.

در مقالات بدی تلاش می کنیم تا بیشتر در خصوص نحوه طراحی، تجهیز و عایق بندی اتاق کنفرانس بپردازیم، پس ما را دنبال کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.