چگونگی طراحی اتاق کنفرانس با کیفیت صدای عالی‌

طراحی اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس استاندارد باید دارای خصوصیات صوتی عالی و همچنین عایق بندی مناسب برای جلوگیری از نفوذ صدا به داخل اتاق و همچنین  انتقال صدا به بیرون را داشته باشد. در طراحی یک اتاق کنفرانس جدید، باید به چگونکی ساخت دیوار و سقف های اطراف اتاق توجه شود. هدف این است که در هنگام طراحی اتاق کنفرانس ، سطوح را با سیستم لایه بندی جداسازی صدای dB-Bloc  تراز کنید. این روش می تواند به کاهش ۹۰٪ سر و صداها منجر شود و حریم خصوصی شما را در اتاق کنفرانس تضمین کند‌‌. اگر بتوانید شکل اتاق را بصورت جعبه کفش در نیاورید، و دیوارها را به صورت مجموعه های غیر موازی بسازید، این امر به شکستن امواج صوتی درون اتاق کمک می کند و در نهایت منجر به تولید صداهای بهتر می شود‌. در مورد کنترل اکوهای محیط داخل اتاق کنفرانس، دیوارهای پیرامونی را با مجموعه ای از صفحه های پارچه ای صوتی که برای جذب و تبدیل صدا از فضا در نظر گرفته شده اند، بپوشانید و با این کار وضوح فوق العاده ای به صدای اصلی در اتاق بدهید.

چگونه اتاق کنفرانس را در برابر صدا عایق بندی کنیم؟

با قرار دادن سیستم لایه بندی dB-Bloc  درون دیوارهای پیرامون اتاق می توانید تا ۹۰٪ سر و صدایی را که از اتاق کنفرانس به فضاهای مجاور می رود را محدود کنید. این امر به حفظ حریم ارتباطات کمک می کند و اتاق کنفرانس را در برابر صدا عایق بندی می کند. این روش صوتی برای کاهش سر و صدای اتاق کنفرانس می تواند بر روی تمام سطوح خشک از جمله سقف، اعمال شود.

مزایای عایق صوتی اتاق کنفرانس

محافظت از حریم خصوصی ارتباطات در یک اتاق کنفرانس شرکتی منجر به ایجاد یک محیط کاری سالم تر و پربارتر خواهد شد. مهم است که چگونگی عایق بندی صدا در اتاق کنفرانس را بدانیم، بنابراین می توانید پژواک های داخل اتاق را از بین ببرید و وضوح صدای بیشتری برای تماس های تلفنی و سخنرانی های صوتی / تصویری ایجاد کنید.

نحوه ایجاد حریم خصوصی بیشتر برای اتاق کنفرانس

دیوارهای محیط اتاق کنفرانس را با سیستم لایه بندی dB-Bloc  بپوشانید. این کار باعث می شود دیواره های شما عایق بندی شوند و از نفوذ صدا به داخل و خارج از اتاق جلوگیری می شود. همچنین با استفاده از درب ورودی سنگین و محکم برای سالن کنفرانس، از نفوذ هر نوع صدا جلوگیری کنید. اگر اتاق دارای پنجره های شیشه ای یا دیوارهای شیشه ای باشد ، صدا را به بیرون انتقال داده و صدای بیرون را به داخل انتقال می دهند، مگر اینکه آن ها را دو برابر یا سه برابر عایق بندی کنید. درپوش های سقفی را بالای کاشی های سقف قرار دهید تا بدین ترتیب نفوذ صدا از طریق پلان های باز کنترل شوند.

یک اتاق کنفرانس غیراستاندارد باعث پایین آمدن کیفیت تماس های تلفنی می شوند

برقراری ارتباط از طریق تماس تلفنی به کیفیت صدای استاندارد و بدون نویز نیاز دارد، که در نتیجه تمام افراد حاضر در جلسه می توانند آنچه ارائه می شود را درک کنند. اگر به اکوی صدای درون اتاق کنفرانس توجه نشود، سر و صدای پس زمینه ای، سیگنال های اصلی صدا را محو می کند در نتیجه صدا را تغییر داده و درک ارتباطات را دشوارتر می کند. عایق صوتی اتاق کنفرانس، آن را با جذب نویز پس زمینه باعث افزایش کیفیت صدا جهت ارتباطات می شود.

نحوه عایق بندی اتاق کنفرانس در برابر سر وصدا

اگر ساختن سقف اتاق کنفرانس به پایان رسیده و خشک شده، برای عایق بندی از روش لایه بندی استفاده کنید. اگر سقف شما یک سیستم کاشی کاری شبکه سقفی است، عایق صوتی به عنوان یک غشاء متراکم که از بالای کاشی های سقفی عبور می کند، عمل می کند و یک “دریچه صوتی ” را در بالای اتاق شما قرار می دهد. این دریچه ترکیبی برای جلوگیری از نفوذ صوت است که با نام کلاه سقف شناخته می شود. شما به سادگی می توانید از این محصول روی کاشی های سقف استفاده کنید تا به انتقال صدا از طریق سیستم کاشی سقفی شبکه ای کمک کند.

هر اتاق کنفرانس به چند پنل صوتی نیاز دارد؟

اگر هدف شما از عایق صوتی اتاق کنفرانس بهبود کیفیت صدا در داخل فضا است، کلید آن نصب کردن مجموعه ای از پنل های صوتی بر روی دیوار یا سقف است تا بتوانید به طور موثری انتقال صدا را به خارج اتاق مسیر سازید. کاهش سطح اکو، وضوح صدای اصلی را افزایش داده و ارتباطات موجود در سالن کنفرانس را بهبود می بخشد. پنل های پارچه ای در واقع پنل های صوتی آکوستیک تزئینی هستند که پژواک ها را جذب می کنند و باعث کاهش شدید سر و صدای اتاق کنفرانس می شوند. تنها مشکل، آنالیز دقیق اتاق است، بنابراین پس از شناخت ابعاد فضا، می بایست آنالیز دقیق سالن کنفرانس انجام شده و میزان پارچه یا پنل صوتی مورد نیاز محاسبه گردد. محل قرارگیری پنل های صوتی مهم نیست زیرا می توانید به بهترین وجه عایق بندی صوتی اتاق کنفرانس خود را گسترش دهید و مقدار دقیق پنل های صوتی را در اتاق، دیوار یا سقف خود نصب کنید.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.