هرآنچه که باید در مورد اسپیکرفون و میکروفون کنفرانس بدانید

میکروفون کنفرانس

به طور کلی، عملکرد میکروفون کنفرانس از طریق چندین میکروفون و با انتقال و تبادل سیگنال توسط واحد کنترل صورت می‌گیرد. تقویت کننده یا amplifier تعبیه شده در میکروفون، سیگنال الکتریکی را به صدا تبدیل می‌کند. میکروفون شما می تواند از نوع معمولی یا USB باشد.

چگونه میکروفون مناسب برای کسب و کار خود خریداری کنم؟

خرید میکروفون کنفرانس باید متناسب با کسب و کار شما باشد. برای مثال، اندازه میز، اندازه اتاق کنفرانس و چیدمان صندلی‌ها می توانند نوع میکروفون مورد نیاز یک شرکت را تعیین کند. یا اینکه، یک اتاق کوچک نیازی به تنظیم بی‌سیم یا میکروفون جداگانه برای هر بلندگو ندارد.

میکروفون سقفی چیست؟

طراحی میکروفون سقفی به گونه ای است که بدون مزاحمت از سقف آویزان می‌شود  و برای اتاق کنفرانس عالی است. با آویزان کردن میکروفون، سیم‌ها و ابزار اضافی دیگر را از روی میز کنفرانس خود حذف کرده، و این در حالی است که از پوشش صوتی و گسترده ۳۶۰ درجه آن لذت خواهید برد.

میکروفون همه جهته یا omnidirectional

میکروفون‌های همه جهته، صدا را به صورت یکسان از تمامی جهات میکروفون دریافت می‌کنند. این بدان معناست که کاربر چه از جلو، چه پشت، یا راست و چپ با میکروفون صحبت کند، تمامی سیگنال‌ها به اندازه مساوی ضبط خواهند شد. این میکروفون‌ها بلعت دارا بودن DSP  دارای مکانیزم‌های کنترل صدای HD  همچون Beamforming، Nose detection, Eco cancelation و.. می‌باشند.

تفاوت میکروفون‌های معمولی با میکروفون‌های omnidirectional  یا میکروفون‌های ۳۶۰ درجه در چیست؟

میکروفون های معمولی گیرایی صدای پایینی داشته و برای کاربردهای انفرادی طراحی شده است. اما جهت ارسال صدا محیط و فضای جلسه از میکروفون‌های omnidirectional  یا ۳۶۰ درجه با گیرای صدای بالا و مکانیزم‌های پردازش صدا استفاده می‌گردد. این امر باعث کاهش هزینه در تجهیز یک فضا به سیستم صوتی گردید.

بهترین و مناسب ترین اسپیکرفون برای وب کنفرانس

  • بهترین میکروفون USB برای استفاده در جلسات ویدئو کنفرانس  اسپیکرفون همه جهته (omnidirectional) برند Aver vc520pro  می‌‎باشد.
  • میکروفون اقتصادی همه جهته (omnidirectional) tenveo مدل tevo A3000G  و tevo A2000G  گزینه‌های بسیار مناسبی می‌باشند، که با استفاده از دانگل وایرلس و USB صدای بینظیر با کمترین هزینه را ارائه می‌نمایند.

اسپیکرفون tenveo a3000

چگونه می‌توانیم کیفیت میکروفون را بهبود بخشم؟

در ادامه با ۴ نکته آشنا خواهید شد که به شما کمک می‌کنند صدای ضبط شده بهتری داشته باشید:

  1. هر چیزی که در اتاق پر سر و صدا است را خاموش کنید.
  2. در صورت امکان میکروفون را روی میز خود خاموش نگه دارید.
  3. میکروفون خود را طوری نگه دارید که پشت آن به سمت هر منبع نویزی باشد.
  4. میکروفون خود را در فاصله اینچی از دهان خود نگه دارید.

چه کسی باید در اتاق کنفرانس میکروفون داشته باشد؟

همه افرادی که دور میز کنفرانس می‌نشینند باید میکروفون کنفرانس خود را دارا باشند، به جای اینکه یک میکروفون برای کل اتاق به اشتراک بگذارند. این میکروفون‌ها می‌توانند با محدود کردن قابلیت‌های خود به دریافت صدای درست از جلوی شخص، مانع از نویز آزاردهنده پس‌زمینه شوند.

چه نوع میکروفونی برای ارائه یا یک پرزنتیشن پویا بهتر است؟

میکروفون یقه‌ای یا Wearable: ارائه‌های پویا نیاز به یک میکروفون سبک وزن داشته و یک میکروفون یقه ای دقیقاً این کار را انجام می‌دهد. این میکروفون‌ها برای سالن‌های سخنرانی، اتاق‌های آموزشی و اتاق‌های چند منظوره ایده آل و در طرح‌های متنوعی موجود هستند. در محصولات Aver vc520 pro  شما با تلفیق سیستم اسپیکرفون ۳۶۰ درجه Aver  و میکروفون یقه‌ای می‌توانید یک فضای آموزشی یا جلسه ای با قابلیت پرزنت را به بهترین شکل تجهیز نمود.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.