میکروفون چگونه کار می‌کند؟

میکروفون

میکروفون دستگاهی است که انرژی صوتی را به الکتریسیته تبدیل می‌کند، سپس آن‌ را به دستگاه ضبط ارسال کرده و پس از تقویت، صدای تقویت شده را پخش می‌کند.

چرا برای جلسات نیاز به میکروفون کنفرانس داریم؟

زمانی که ما صحبت می‌کنیم، موج صوتی تولید شده از تارهای صوتی حنجره ما، از طریق مولکول‌های هوا منتقل می‌شود. اما به مرور زمان انرژی انتقالی بین مولکول‌های هوا کاهش پیدا می‌کند و در نهایت باعث کاهش صدایی که به گوش گیرنده می‌رسد، می‌شود. از این رو برای شرکت در جلسات بهتر است برای حفظ کیفیت صدا و ارتباطی موثر از میکروفون کنفرانس استفاده کنید.

فاصله مناسب میکروفون تا دهان شما چقدر باید باشد؟

نوع میکروفونی که استفاده می‌کنید و حساسیت آن، نقش بسیار مهمی در فاصله مناسب میکروفون با دهان شما دارد، اما به طور کلی فاصله مناسب برای میکروفن  ۱۵ تا ۳۵ سانتی متر می‌باشد.

به طور مثال اگر از میکروفون‌های یقه‌ای استفاده می‌کند باید آن را ۲۰ سانتی متر زیر چانه قرار دهید.

برای اینکه فاصله مناسب میکروفون خود را تا دهان پیدا کنید، می‌توانید آنرا در فواصل مختلف امتحان کنید، تا متوجه شوید، برای تن صدای شما، یا استفاده‌ای که از آن دارید، بهترین فاصله کدام است. به دلیل وجود میکرفون با حساسیت‌های متفاوت در برخی از میکروفن‌ها هر چه فاصله از منبع صوتی کمتر باشد، کیفیت صدای پخش شده بهتر خواهد بود، و در برخی از میکروفن‌ها هر چه فاصله از منبع صوتی بیشتر باشد، پاسخ بهتری دریافت خواهید کرد. در صورتی که برای صحبت‌های عادی از میکروفن استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ را در فاصله‌ای کمتر از  ۵ سانتی متر از دهان خود نگیرید، زیرا باعث ایجاد صدای غیر واضح به همراه نویز خواهد بود.

این نکته را باید در نظر بگیرید که در فاصله خیلی دور ممکن است پس آوایی داشته باشیم و این مورد می‌تواند به طور کلی کیفیت صدا را پایین آورد.

به طور کلی خیلی نزدیک گرفتن یا خیلی دور نگه داشتن میکروفون باعث پایین آمدن کیفیت صدای منتقل شده می‌شود.

زاویه قرار گرفتن میکروفون

می توان گفت علاوه بر فاصله میکروفون تا دهان، زاویه قرار گرفتن میکروفون نسبت به منبع صوتی نیز در کیفیت صدا موثر است.

کیفیت صدا با تنظیم زاویه میکروفون می‌تواند افزایش یابد. همانگونه که پیدا کردن فاصله میکروفن از دهان ‏تا اندازه زیادی بر اثر تجربه شخصی شما به وجود می‌آید، شما مناسبترین فرد برای پیدا کردن بهترین زاویه ‏هستید.

میکروفون

حساسیت میکروفن چیست؟ ‏

وقتی میکروفون‌ها در معرض منبع صوتی یکسانی قرار بگیرند، ممکن است مدل‌های مختلف میکروفن ‏سطح خروجی متفاوتی تولید کنند. این بدان معناست که حساسیت برخی از میکروفن‌ها نسبت به موارد ‏دیگر بیشتر است. حساسیت میکروفون، اندازه‌گیری توانایی میکروفن در تبدیل فشار صوتی به ولتاژ ‏الکتریکی است.‏
به طور خلاصه، حساسیت در میکروفن به شما اجازه می‌دهد تا بدانید که یک میکروفن برای ورودی فشار ‏صوتی معینی (در دسی بل ‏SPL‏ چه میزان خروجی الکتریکی (در هزارم ولت یا میلی ولت) تولید می‌کند. ‏به زبان ساده حساسیت میکروفون بلندی صدای سیگنال صوتی است که میکروفن می‌تواند بدون نیاز به ‏تغییر آن را ضبط کند.‏

آیا میکروفون با حساسیت بالا، بهتر است؟ ‏

میکروفن با حساسیت بالاتر، صداهای آروم‌تر و ساکت‌تر را نیز دریافت می‌کند و این امر به دلیل وجود دیافراگم سبک‌تر و حساس‌تر می‌باشد. اما آیا شما همیشه نیاز به تهیه میکروفن با حساسیت بالا را دارید؟

در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که بسته به استفاده‌ای که از میکروفن دارید، ممکن است میکروفون با حساسیت بالا مناسب شما نباشد.
به عنوان مثال برای ضبط صدای پرندگان در جنگل، یک میکروفن فوق العاده حساس با نویز داخلی بسیار کم، ممکن ‏است خوب باشد. اما همان میکروفون برای یک فضای کنفرانس مناسب نیست زیرا حساسیت بالا برای میکروفون‌های کنفرانسی موجب پخش بازتاب صدا یا اکو می‌شود که برای جلسات خوشایند نیست. برای یک سیستم کنفرانس، ‏ما حساسیت متوسط‌تر را پیشنهاد می‌دهیم.

تماس با ما

جهت دریافت مشاوره در خصوص خرید میکروفون کنفرانس و سیسیتم کنفرانس با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

شماره واتس: ۰۹۱۰۳۳۳۴۸۰۰

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.