سیستم کنفرانس چیست ؟

سیستم کنفرانس چیست

برگزاری جلسات برای پیشبرد راهبردهای (Strategies) سازمان یک نیاز ضروری است. جلسات بسته به شرکت کنندگان آن در مکان های مختلفی برگزار می شوند. به محل برگزاری جلسات اتاق جلسه یا اتاق کنفرانس گفته می شود. به صورت عامیانه در صورتی که ظرفیت اتاق جلسات زیاد باشد، به اتاق جلسه سالن کنفرانس گفته می شود. معمولات زمانی که تعداد شرکت کنندگان در اتاق جلسات بیشتر از ۱۰ نفر باشد به آن سالن کنفرانس لقب داده می شود. که در آن صورت برای برگزاری جلسه با بازدهی بالا از تجهیزات جانبی کنفرانس از جمله سیستم صوت کنفرانس،  تصویربرداری، نمایش تصاویر، ویدئو کنفرانس و … استفاده می شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

سیستم کنفرانس چیست ؟

با استفاده از سیستم صوتی کنفرانس صدای شرکت کنندگان به راحتی و با وضوح بالا قابلیت پخش شدن را دارد. منظور از سیستم کنفرانس میکروفون، بلندگو و تجهیزات وابسته است. سیستم های صوتی کنفرانس بسته به برند آن ها و راه حل (Solution) اجرایی قابلیت های مختلفی می توانند داشته باشند.
ابتدایی ترین قابلیت سیستم کنفرانس صوتی، افزایش کیفیت و تقویت صوت می باشد. یعنی صدای شرکت کنندگان در جلسه از طریق میکروفون دریافت شده و به وسیله بلندگوها با صدای باکیفیت و با استاندارد بالا پخش می شود.
از دیگر قابلیت ها می توان به ضبط صدای شرکت کنندگان حاضر در جلسه اشاره کرد. یعنی صدای شرکت کنندگان هنگام صحبت ضبط و در مواقع لزوم قابلیت پخش شدن دارد.

سیستم تصویر برداری جلسات

سیستم تصویر برداری جلسات به دو بخش ضبط و پخش تصویر تقسیم می شوند. سیستم ضبط تصاویر شامل دوربین، رکوردر، اینترفیس می باشد.
سیستم پخش تصاویر شامل مانیتور رومیزی، تلویزیون، ویدئو-دیتا پروژکتور و ویدئو کنفرانس می باشد.
یکی دیگر از قابلیت های سیستم تصویر برداری جلسات قابلیت ردیابی خودکار (Auto Track) می باشد. نحوه عملکرد ردیابی خودکار به این صورت است که هنگام فعال شدن میکروفون هر شرکت کننده، دوربین به صورت اتوماتیک تصویر فردی که در حال صحبت کردن است را روی نمایشگر های سالن پخش نموده و  رکورد می کند.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.