سیستم کنفرانس ایرانی و هر آنچه لازم است در مورد آن بدانید

سیستم کنفرانس ایرانی

در سال های اخیر با توجه به مطرح شدن بحث حمایت از کالاهای داخلی بحث سیستم کنفرانس ایرانی نظر اغلب سازمان ها را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه سازمان های دولتی استفاده از کالا های ایرانی را به جای نمونه خارجی در دستور کار خود قرار داده اند، استفاده از نمونه های مشابه ساخت ایران کالاهای مختلف بسیار مورد توجه قرار دارد.

در حوزه سیستم کنفرانس و تجهیزات ارتباطی، این موضوع بسیار محسوس می باشد. این در حالی است که تولید کننده ای در سیستم های کنفرانس وجود ندارد. اغلب برند هایی که تحت عنوان سیستم کنفرانس ایرانی به فروش می رسند، عمومآ محصولات وارداتی ای هستند که پس از وارد شدن،  label برند های ایرانی بر روی آن ها حکاکی یا چاپ می شود و یا قطعات و تجهیزات الکترونیکی آن ها به صورت وارداتی، وارد می شوند و فقط قاب و فریم دستگاه به صورت داخلی تولید می شوند. در واقع عملا تکنولوژی تولید این محصولات هنوز در ایران وجود ندارد و اغلب محصولاتی که تحت عنوان سیستم کنفرانس ایرانی ارائه می شوند، محصولات وارداتی هستند.

 

تفاوت کالاهایی که تحت عنوان سیستم کنفرانس ایرانی ارائه می شوند نسبت به کالاهای اورجینال خارجی چیست؟

قیمت و کیفیت کالا

برای اینکه کالای با کیفیت بالا در حد برند های مطرح سیستم کنفرانس مثل برند های TOA و Restmoment ارائه شوند، حتما می بایست کالا های با برند های اسم و رسم دار مورد استفاده قرار گیرند که عملا از نظر اقتصادی برای افرادی که کالاهای وارداتی را به اسم کالای ایرانی ارائه می کنند، وجود ندارد. به همین دلیل اغلب از کالاهای بی کیفیت با قیمت بسیار پایین برای این منظور استفاده می گردد. بنابراین تنها دلیل تفاوت قیمتی زیادی بین کالاهای با برند های مطرح و کالاهای بدون اسم و رسم ( no name ) در کیفیت سیستم کنفرانس ارائه شده خواهد بود. از طرفی بازار کالاهای بی کیفیت به صورت مقطعی خواهد بود.

خدمات پس از فروش سیستم کنفرانس

با توجه به این که سازمان ها تمایلی به خرید کالاهای بی کیفیت ندارند، قطعا در درجه اول کیفیت سیستم کنفرانس ارائه شده از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود. مورد دیگری که پس از کیفیت این سیستم ها مطرح می باشد بحث خدمات پس از فروش این محصولات می باشد.

با توجه به اینکه برخی از کالاهای به اصطلاح ایرانی از کیفیت چندان مناسبی برخوردار نیستند، بحث خدمات پس از فروش و پشتیبانی از این محصولات، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چرا که کالا های با کیفیت اغلب به صورت مقطعی وارد می شوند و از نظر پشتیبانی و خدمات پس از فروش عموما به مشکل بر می خورند.

پایین بودن کیفیت سیستم های کنفرانس با توجه به این که این کالا ها به صورت کالاهای سرمایه ای می باشند و عمر مفید حدودا پانزده ساله دارند، پس از گذر دو الی سه سال ابتدایی احساس می شود و معمولا منجر به تعویض و تجهیز مجدد و در نتیجه سرمایه گذاری و هزینه مجدد می شود.

تجربه کارشناسان فروش شرکت مهندسی نوآوران نشان می داده است که معمولا از هر ده سالنی که توسط کارشناسان این شرکت، به سیستم کنفرانس تجهیز می شوند، دو الی سه مورد، مواردی هستند که با توجه به بی کیفیت بودن کالا های ارائه شده و خدمات پس از فروش بسیار ضعیف، افراد را مجبور به تعویض و تجهیز مجدد کرده اند.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.