کارت کپچر چیست؟

کارت کپچر

کارت کپچر دستگاهی است که برای ذخیره کردن محتوای صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع از کپچر کارت برای آرشیو سازی محتویات استفاده می‌شود. در واقع کارت کپچر به صورت پیش فرض هر نوعی از محتوا  یا داده‌های تصویری را در قالب پورت USB در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

در گذشته با توجه به اینکه اغلب سیگنال‌های تصویری از نوع آنالوگ بودند، پروسه تبدیل این سیگنال‌ها  به سیگنال دیجیتال هم باید توسط مبدل های صدا و تصویر قدیمی صورت می‌پذیرفت، اما در کپچر کارت‌های امروزی که از تکنولوژی‌های به روزتر استفاده می‌‌کنند نیازی به تبدیل سیگنال با توجه به دیجیتالی بودن آن‌ها وجود ندارد.

مراکز کاربرد کارت کپچر

امروزه معمولا در جلسات ویدئو کنفرانسی از کارت کپچر استفاده به عمل می‌آید. در واقع در این جلسات شما قادر خواهید بود تا یک داده تصویری را به عنوان وبکم به سیستم کامپیوتری معرفی کنید.

انواع کپچر کارت

کپچر کارت‌ها معمولا در انواع مختلفی عرضه می شوند.

  •  تبدیل HDMI به USB
  •  تبدیل HDMI به USB به همراه خروجی HDMI
  •  تبدیل HDMI به USB به همراه خروجی HDMI و خروجی صدای مجزا
  •  تبدیل AV به USB
  • و…

راهنمای خرید کارت کپچر‌

خرید کپچر کارت‌ معمولا با توجه به برندها و مدل‌های متعددی که از این کالا وجود دارد معمولا به صورت تجربی صورت می‌گیرد و در اثر تست محصولات مختلف توسط کارشناسان این حوزه به مشتریان و کاربران پیشنهاد می‌شود. با توجه به این که معمولا مشخصات فنی محصولات در کاتالوگ‌ها یکسان می باشد، معمولا کالاهایی که در پروژه‌های مختلف و تحت فشارهای کاری متفاوت مورد استفاده قرار گرفته‌اند و اصطلاحا امتحان  خود را پس داده اند توسط کارشناسان به مشتریان پیشنهاد می گردد.

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

2 thoughts on “کارت کپچر چیست؟

  1. تلویزیون شهری و ویدئو ال ای اس ای لایت says:

    با سلام و احترام
    این کارت کپچر با همه دستگاه سازگاری دارد ؟
    ارادتمند

    • اپراتور says:

      کارت های کپچر در دوربین ها قابل استفاده هستند که خروجی تصویر HDMI را به USB تبدیل می کنند که قابلیت اتصال به کامپیوتر و لپتاپ را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.