مهارت های ارتباطی که تیم شما در دوران دورکاری به آن نیاز دارد

دورکاری

با صداقت کامل باید گفت، پیش بینی اینکه  قرنطینه و دورکاری چند هفته طول می کشد و انزوای اجتماعی بر سلامت روانی و بهره وری کارمندان چقدر تأثیر خواهد گذاشت، بسیار سخت است. این اولین بیماری همه گیر دنیای دیجیتال است.

همه مشاغل نتوانسته اند کل کارمندان خود را به خانه بفرستند

در برخی موارد، هنوز هم گروه خاصی از کارمندان باید در دفتر حضور داشته باشند. در مواردی از این دست، کاربرد سیستم های کنفرانس صوتی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. به عنوان مثال، برای ارتباط با تیم های خود در خانه، تیم رهبری در شرکت به سیستم های سخت افزاری پایدار، قابل اعتماد نیاز دارند.

از مزایای کارکردن گروهی افراد در دفترکار

حداقل آن ها هنوز به تخته وایت برد، صفحه نمایش بزرگ، ویدئو پروژکتورها و غیره دسترسی دارند، بنابراین  برگزاری جلسه حضوری  می تواند خیلی کارآرا تر از نشستن روبروی یک صفحه نمایش کوچک ۱۳ اینچی باشد.

اگر مشاغل شما هنوز هم در محل کار دفاتر، کارمند دارد، ایده های زیر می تواند برای متوقف کردن شیوع کوید ۱۹ مفید باشد:

  • در صورت امکان به همه افرادی که در دفتر کار می کنند، اتاق جداگانه و سرویس بهداشتی اختصاص دهید.
  • حتماً همه مکان ها را چندین بار ضدعفونی کنید (دستگیره درها، میکروفن ها، دکمه های آسانسور و غیره. مخصوصاً سطوح پلاستیکی و فولادی نیاز به احتیاط بیشتری دارند).
  • برخی از اقدامات احتیاطی به عنوان مثال در مورد شستن دست ها را به کارمندان  یادآوری کنید

با این حال اما اگر شما جز مشاغلی هستید که دورکار شده اید موارد دیگری را می توان پیش بینی کرد.

  1. در حالی که کارمندان دورکار تمایل دارند که بیشتر از همکاران خود در دفتر کارایی داشته باشند، قرنطینه طولانی مدت با دسترسی محدود به ورزش، هوای تازه و ارتباطات اجتماعی احتمالاً همه ما را کم بازده خواهد کرد.
  2. برای شرکت هایی که عادت ندارند در خانه کار کنند، ارتباطات چالش برانگیز خواهد بود.
  3. تعیین مرزها و رعایت دقیق ساعات کاری وقتی کودکان به خاطر بسته بودن مدارس و مهدکودک ها در خانه باشند، سخت تر است.

 

ویدئو کنفرانس

نکاتی برای پربازده بودن دورکاری

هنگامی که به دنبال نکات و ترفندهایی برای ایجاد انگیزه در هنگام کار در خانه هستید، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که به توصیه  کارگران فصلی و فریلنسرها (دورکارها) گوش کنیم.

برخی توصیه های متداول از تجربیات کارگران فصلی  شامل موارد زیر است:

  • صبح لباس بپوشید، حتی اگر می دانید که خانه را ترک نخواهید کرد. هنوز باید خود و کار خود را جدی بگیرید.
  • ارتباط بیش از حد، برای اینکه هیچ اطلاعات ضروری از دست نرود، فرستادن چند پیام هرچند غیرضروری بهتر است از فراموش کردن مسائل مهم.
  • یک فضای کاری اختصاصی را تنظیم کنید و برای اطرافیان خود روشن کنید که به وقت خود برای تمرکز نیاز دارید.
  • انتظار نداشته باشید که به مدت ۸ ساعت در روز کارایی داشته باشید. هیچ کس اینگونه عمل نمی کند. هنگامی که احساس مفید بودن و کارایی بالا داشتید شروع به کار کنید. ۹۰ دقیقه  خوب تمرکز کنید پس از آن قطعاً زمان استراحت است.
  • سعی کنید حواس پرتی هایی مانند رسانه های اجتماعی و سایت های خبری را محدود کنید.
  • عاداتی را تنظیم کنید که به شما کمک می کند تا پربازده باشید. این کار مدتی طول می کشد، زیرا ابتدا باید خود را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزی برای شما مفید است. به عنوان مثال، برخی از افراد می گویند که وقتی مشکلی در کار بوجود می آید، غذا می خورند تا بهتر تمرکز کنند. برخی دیگر، از چرت زدن و خواب بعد از ظهر لذت می برند و احساس پرانرژی بودن دارند. در خانه، فرصتی برای کشف و آزمایش وجود دارد!

چگونه تیم خود را در دوران دورکاری  پشتیبانی کنیم

برای حمایت از تیم خود در رعایت این دستورالعمل های کلی، می توانید جلسات آماده باش مجازی روزانه را ترتیب دهید، اگر در مورد آموزش های از راه دور سوالی دارند به آن ها کمک کنید و حتی به طور بالقوه می توانید روی آموزش آن ها  کار کنید.
کار کردن در خانه نیاز به یک طرز فکر متفاوت از کار در یک دفتر دارد. تیم شما هر چه سریعتر باید  این موضوع را یاد بگیرد و هر چه تعداد افراد بیشتری از یکدیگر پشتیبانی کنند، شانس شما بیشتر می شود.

در پایان – آرام باشید!

اگر کارمندان شما در خانه می نشینند و مجهز به سخت افزار، نرم افزار و منابع مناسب مانند تجهیزات ویدئو کنفرانس هستند، شما نیمی از کار را انجام شده بدانید. اطمینان حاصل کنید که همه  انتظاری که از آنان می رود را می دانند و ارتباطات را تا حد امکان فعال و آسان نگه دارید. در این مواقع به تماس مجازی زیادی با دیگران نیاز خواهید داشت.
و این را به عنوان یک فرصت یادگیری نگاه کنید. هنگامی که بحران  به پایان رسید، وقتی دیگر می توانیم بعد از نوشیدن قهوه، مشغول به کار شویم و با هم باشیم، بسیار عاقل تر شده ایم  و دقیقاً می دانیم چه چیزی برای ادامه کار لازم است – حتی اگر در  قرنطینه و دورکاری باشیم.

برای خواندن مقاله اصلی اینجا کلیک کنید.

اگر سازمان شما به ابزارهای مورد نیاز برای دورکاری مجهز نیست، کارشناسان ما در شرکت مهندسی نوآوران تحقیق می توانند شما را راهنمایی کنند، پس با ما تماس بگیرید.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۹۸۱

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.