۸ ایده برای طراحی تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس در سال ۲۰۲۲

تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس

جلسات، بخش‌­ اجتناب ناپذیر برای کارمندان در سراسر جهان هستند و اگر ایده­‌ی اضافه کردن یک جلسه­‌ی دیگر به هفته­‌ی کاری پرمشغله‌تان باعث می‌شود شما کلافه شوید، قطعا تنها نیستید.

اخیراً با ۱۸۲ مدیر ارشد در صنایع مختلف مصاحبه شد و آن‌ها معتقد بودند که:

  • ۷۱% جلسات، بی‌فایده و ناکارآمد هستند.
  • ۶۲% جلسات، فرصت‌هایی برای نزدیک‌تر کردن تیم را از بین می­­برد.

از نتیجه بدست آمده مشخص شد روش‌­هایی که بسیاری از ما برای برگزاری جلسات مورد استفاده قرار می‌دهیم، نیاز به بهبودی دارد و یکی از اولین مکان­‌هایی که باید شروع به تغییر کند، طراحی و تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس است.

در ادامه هشت روند طراحی تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس برای سال ۲۰۲۲ آورده شده است که می‌تواند به تعامل کارمندان کمک کند تا از هر دقیقه‌­ای که در یک جلسه صرف می‌­کنید بیشترین بهره را ببرید.

قابلیت طراحی واقعیت مجازی تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس

قابلیت­‌های طراحی واقعیت مجازی

اکنون سازندگان، ابزاری برای نمایش پیکربندی اتاق کنفرانس را ارائه می­‌دهند تا کاربران بتوانند قبل از خرید، صوت و تصویر داخل اتاق را مشاهده کنند. شما می‌­توانید اتاقی با هر اندازه‌­ای بسازید و تجهیزات صوت و تصویر سالن کنفرانس، مبلمان و عناصر صوتی را به صورت جداگانه اضافه کنید تا فضا را شخصی سازی کرده و امکان تجربه طراحی را به صورت عملی فراهم کنید که به کاربر امکان می‌­دهد نتیجه نهایی را ببیند.

اتاق جلسه­‌ی انعطاف پذیر

یک اتاق کنفرانس بزرگ برای برگزاری جلسات عالی است. با این حال، این اتاق‌­ها برای جلسات یا بحث­‌های کوچک با تعداد کمی از اعضا، ایده‌­آل نیستند.

از آنجایی که کمبود اتاق کنفرانس یک مشکل بزرگ برای بسیاری از مشاغل در حال رشد است، این فضاهای جلسات بزرگ‌ اغلب برای مقاصد کوچک رزرو می‌شوند که باعث اتلاف منابع می­‌شود.

برای حل این معضل، بسیاری از کسب‌وکارها طرح‌های اتاق کنفرانس انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم را انتخاب می‌کنند. اما نگران نباشید، نیازی به خراب کردن دیوار یا نصب ستون­‌های جدید نیست. انعطاف‌پذیری با نصب دیوارهای متحرک امکان پذیر است، بنابراین می‌توانید یک اتاق کنفرانس بزرگ را به دو منطقه کوچک‌تر برای جلسه تقسیم کنید یا چندین فضا را با هم ادغام کنید تا یک گروه بزرگ را در خود جای دهد.

حتما طرح خود را استراتژیک کنید

دیوارهای متحرک راه حلی سریع و آسان برای گسترش فضا هستند، اما باید در نظر داشته باشید که چگونه آکوستیک، چیدمان صندلی و مبلمان در طراحی شما تاثیر می­‌گذارد.

به عنوان مثال، آیا میز اتاق کنفرانس برای فضایی که آن را به دو قسمت کوچک‌تر تبدیل کرده­‌اید مناسب است؟ اگر نگران این موضوع هستید، استفاده از چندین میز کاربردی­‌تر از یک میز بزرگ خواهد بود.

اگر بیشتر در مورد چیدمان فکر کنید، میز و صندلی­‌های متنوعی وجود دارد که می‌­توانید آن‌ها را بررسی کنید. شاید سبک U شکل، تجهیز اتاق به سیستم صوتی سالن کنفرانس را آسان‌­تر کند. یا اگر چیدمان میز و صندلی را به سبک کلاس درس انجام دهید، اتاق  برای تعداد افراد بیشتری مناسب خواهد بود.

به هر حال وقتی تصمیم به طراحی اتاق کنفرانس دارید، مطمئن شوید که کارمندان در جلسه راحت خواهند بود. این به معنای فضای زیاد بین افراد، توانایی دیدن و شنیدن واضح و فضای کافی برای راه رفتن است.

LED Video Walls

احتمالاً نوآورانه‌ترین نوع نمایشگر در طراحی هر اتاق کنفرانس، در حال حاضر، ویدئو وال LED است.

زمانی ال ای‌دی‌ها یک صنعت پیشرو در نظر گرفته می‌­شدند که به سختی می‌توانستیم آن‌ها را بخریم، چون تا حدودی گران بودند. خوشبختانه، اکنون بسیار مقرون به صرفه­‌تر شده‌اند، بنابراین می­‌توانید بهترین نمایش ممکن را در هر اتاق کنفرانس یا محل جلسه داشته باشید.

فناوری LED با نمایش رنگ‌های پر جنب و جوش، از روشن‌ترین سفیدها تا تیره‌ترین سیاه‌ها، وضوح تصویر در هر ویدئو پروژکتور یا مانیتوری را نشان می­‌دهد. تصاویر با کیفیت و واضح از هر زاویه‌­ای عالی به نظر می­‌رسند، بنابراین همه شرکت‌کنندگان در جلسه تصویر واضحی از ارائه شما خواهند داشت.

علاوه بر این، LED دیواری ویدئویی دارای تعمیر و نگهداری کم و صرفه جویی در مصرف انرژی هستند.

وایت بُرد هوشمند

تخته‌های سفید به شما امکان می‌دهند ارائه‌های پویاتری ارائه دهید، بنابراین می‌توانید جلسات سازنده‌تری داشته باشید.

در ترکیب با پلت فرم ویدئو کنفرانس خود، می­توانید

  • اسناد و عکس­‌ها را حاشیه نویسی کنید
  • جلسات را ضبط کنید
  • فایل­‌ها را در فرمت­‌های مختلف ذخیره و ایمیل کنید
  • با اعضای تیم در دفاتر و فواصل زمانی همکاری کنید
  • تکنولوژی تعاملی همه را درگیر می­‌کند و این فناوری باعث می­‌شود جلسات کارآمدتر برگزار شوند.

ویدئو کنفرانس

بسیاری از صنایع از فرصت­‌های دورکاری استقبال می‌­کنند که هم برای کارمندان و هم برای کارفرمایان مزایایی دارد.

با این حال، جلسات ممکن است از راه دور مشکل ساز شود. تماس­‌های تلفنی سنتی ممکن است کار را انجام دهد، اما نمی‌­توان انکار کرد که تعاملات رو در رو منجر به مکالمات سازنده‌­تر و مشارکتی‌تر می‌شود.

از آنجایی که جلسات هرگز قابل اجتناب نیستند، فناوری کنفرانس ویدیویی برای اتاق­‌های کنفرانس مدرن در سراسر جهان ضروری است. برخی از نرم‌افزارهای ویدئو کنفرانسی امکاناتی مانند کنفرانس ویدئویی، وایت بُرد تعاملی و اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را ارائه می‌دهند تا همه کارمندان بتوانند جلسات خود را کارآمدتر کنند، چه در یک اتاق باشند چه در فواصل متفاوت و دور از هم.

نکته‌­ای که در اینجا باید به آن توجه کرد این است که انواع تجهیزات کنفرانس ویدیویی، مانند دوربین، بلندگو، میکروفون کنفرانس و غیره، به اندازه اتاق جلسه شما بستگی دارد و اگر از طرح­‌های اتاق جلسه انعطاف پذیر استقبال می‌­کنید، قرار دادن این تجهیزات در جای مناسب، بسیار مهم است.

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس

تجهیزات صوتی سالن کنفرانس شامل میکروفن کنفرانس جایگاه ریاست و شرکت کنندگان، بلندگوهای دکوراتیو، پاور میکسر، منبع تغذیه، پردازنده مرکزی، دوربین‌ کنفرانس جهت تصویربرداری، مانیتور رومیزی  و میکروفن‌های بی‌سیم دستی و یقه‌ای می‌باشند که بسته ابعاد اتاق جلسات و نیاز کاربران می‌توانند متفاوت باشند.

آکوستیک، کریستال شفاف

آکوستیک نامناسب بطور جدی می­‌تواند هر جلسه ای را با مشکل مواجه کند، مهم نیست که مبلمان چقدر راحت باشد یا طراحی چقدر چشمگیر باشد. مخصوصاً برای طراحی اتاق کنفرانس، مدیریت صحیح صدا، می­تواند باعث موفقیت جلسات شما شود.

اگر اتاق کنفرانس یا فضای جلسه شما برای مکالمات خصوصی در نظر گرفته شده است، تکنیک­‌های جذب صدا وجود دارد که می‌­تواند تمام نیاز شما را رفع کند. بسیاری از مردم نگران نصب پانل‌های صدا هستند که با دکوراسیون آن‌ها در تضاد است، اما پانل‌های آکوستیک را می‌توان با تصاویر، رنگ‌های برند، آرم‌ها و طرح‌های دیگر سفارشی کرد تا اتاق شما منحصر به فرد باشد.

تجهیزات اتاق کنفرانس

اتاق­‌های کنفرانس شخصی

بسیاری از اتاق­‌های جلسات مانند اتاق‌های بازجویی روشن طراحی شده‌اند. دیوارهای یک دست سفید با نور شدید، خوشایند یا جالب نیستند، بنابراین توجه به جلسه و راندمان کاری بالا در این نوع محیط، فوق‌العاده دشوار است.

ایده‌های طراحی اتاق کنفرانس مدرن و کارآمد فرصتی برای شماست که در کار خود نوآور باشید! حتی اضافه کردن جزئیات کوچک به طراحی اتاق کنفرانس شما می‌­تواند تفاوت بزرگی در بهره‌­وری یک جلسه ایجاد کند.

فرقی نمی‌کند یک دیوار رنگارنگ، تابلوهای علامت‌گذاری سفارشی یا یک قطعه هنری الهام‌بخش به دیوار اضافه کنید، محل جلسه شما می‌تواند از یک چهاردیواری کسل‌کننده به مرکز خلاقیت الهام‌ بخش تبدیل شود.

با فکر کردن به سبک­‌های مختلف از دیدگاه کارمندان و مشتریان خود شروع کنید. آیا آنها برای گذراندن یک ساعت در چهار دیواری سفید بدون پنجره و نورهای زیاد، هیجان زده خواهند شد؟ همه افراد حاضر در جلسه، با کمی طراحی مدرن و به وجود آوردن محیط مناسب بسیار راحت‌تر و الهام‌ بخش‌تر کار خواهند کرد.

توجه کنید که در عین حال، در طراحی اتاق کنفرانس خود افراط نکنید زیرا می‌­تواند منجر به پرت شدن حواس کارمندان شود.

جمع بندی

ما خوشحالیم که خدماتی را ارائه می­‌کنیم تا به شما کمک کنیم راه حلی متناسب با نیازها و بودجه خودتان پیدا کنید. از تیم فروش ما گرفته تا مهندسان متخصص ما، هر یک از اعضای تیم نوآوران آماده کمک به شما هستند.

برای آشنایی بیشتر با محصولات و ارتباط با ما به صفحه مورد نظر مراجعه کنید.

منبع

https://www.dgicommunications.com/conference-room-design-trends/

 

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.