جدیدترین تجهیزات جانبی سیستم کنفرانس صوتی

سیستم کنفرانس صوتی

سیستم کنفرانس صوتی اتاق کنفرانس یکی از تجهیزات ضروری اتاق جلسات هستند به طوریکه هرچه کیفیت و کارایی آن بالاتر باشد، تصمیم گیری در خصوص موضوعات مهم و حیاتی یک شرکت یا سازمان نیز سریعتر و آسان تر انجام می گیرد.
در گذشته سیستم  کنفرانس صوتی اتاق کنفرانس تنها از چند دستگاه ساده شامل منبع تغذیه، میکروفون و کابل ها تشکیل می شد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات جانبی بسیار زیادی جهت سهولت برگزاری جلسات به آن اضافه شده است.
آشنایی با این تجهیزات جانبی به شما در انتخاب بهتر این سیستم های صوتی کمک شایانی می کند. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تجهیزات جانبی جهت بهبود کیفیت صدا:
 باندها و بلندگوهای سقفی بعلاوه آمپلی فایر

باندها و بلندگوهای سقفی به منظور تقویت و بهبود صوت سالن کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرند. انتخاب نوع باند و بلندگوی سقفی بسته به چیدمان و طراحی سیستم صوتی اتاق  کنفرانس تغییر می کند.

باند های ایستاده

باندهای ایستاده به دو نوع اکتیو و پسیو تقسیم می شوند. داخل باندهای اکتیو، آمپلی فایر جهت پخش و کنترل صدا تعبیه شده اما برای پخش صوت از طریق باندهای پسیو باید از یک یا چند آمپلی فایر خارجی استفاده کرد. چیدمان این باندها در زوایای مختلف اتاق با توجه به اندازه آن برای شنیدن صدای واضح و رسا بسیار مهم است. نصب بلندگوی سقفی در اتاق کنفرانس موجب می شود که صداها به صورت یکنواخت در تمام سالن پخش شود و معمولا به صرفه تر است.

پاور میکسر

پاور میکسر از دیگر تجهیزات جانبی سیستم صوت اتاق کنفرانس هستند که ورودیهای بسیاری روی آن تعبیه شده تا تجهیزات جانبی مختلفی مانند منابع صوتی، میکروفونها و پلیرها به آن متصل و از این طریق کنترل شوند.

تجهیزات جانبی مبتنی بر خدمات
 سیستم تصویربرداری و نمایش تصویر

سیستم تصویربرداری سالن کنفرانس شامل دوربین هایی است که به دو روش دستی و اتوترک تصویربرداری می کنند. در سیستم دستی، یک اپراتور توسط کیبورد چرخش و تصوربرداری دوربین را کنترل می کند در حالیکه در حالت اتوترک، دوربین به طور اتوماتیک از شخصی که در حال سخنرانی است، فیلم برداری می کند.
این سیستم همچنین شامل مانیتورهای کوچک رومیزی، صفحه نمایش های بزرگ نصب شده روی دیوار یا حتی ویدئو پروژکتور برای نمایش تصاویر ضبط شده یا هرنوع تصویر و ویدئو دیگری که باید در جلسه نمایش داده شود، می شود.

سیستم کنفرانس صوتی

سیستم مستندسازی

این سیستم جهت ضبط و رکورد تصاویر و سخنرانی ها مورد استفاده قرار می گیرد تا اشخاص مجاز بتوانند به آن مراجعه کرده و بخش های مورد نیاز را بازبینی کنند. امنیت این مستندات بسیار مهم است به همین علت سیستم های امنیتی قابل اطمینانی برای آنها طراحی می شود تا افزاد غیرمجاز نتوانند به این سیستم ها دسترسی داشته باشند.

سیستم رای گیری

یکی از امکانات بسیار پرکاربردی که در سیستم کنفرانس صوتی پیشرفته امروزی تعبیه شده، سیستم رای گیری است. با به کارگیری این سیستم، شرکت کنندگان در جلسه می توانند با فشردن دکمه های تعبیه شده نظر خود را در رای گیری بیان کرده و با مشاهده نتیجه آراء روی مانیتور یا صفحه نمایش های بزرگ، تصمیم گیری خود را نهایی کنند.

سیستم کنترل مرکزی

با توجه به افزایش روز افزون تجهیزات جانبی سیستم های صوتی سالن کنفرانس، نیاز به یک سیستم کنترل مرکزی که بتوان از طریق آن دستورات مربوط به کنترل هریک از سیستم ها را به مرحله اجرا درآورد؛ کاملا ضروری به نظر می رسد. امروزه این سیستم های کنترل مرکزی، سیستم های اتاق کنفرانس را به صورت هوشمند درآورده اند به طوریکه با استفاده از آنها نه تنها می توان تمام تجهیزات اتاق کنفرانس از جمله دوربین ها، میکروفون ها و بلندگوها بلکه حتی نور اتاق، وسایل سرمایش و گرمایش و باز و بسته شدن پرده نمایش را نیز تحت کنترل در آورد.

سیستم کنفرانس صوتی

منبع: وبسایت شرکت مهندسی نوآوران تحقیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.